Klachtenregeling

Het is voor Imazo belangrijk dat u tevreden bent over de aan u geleverde zorg. Imazo krijgt dan ook graag feedback van u om haar dienstverlening te verbeteren. Imazo vraagt bij tussentijdse evaluatiebesprekingen met de cliënten om feedback. U kunt echter ook ongevraagd uw mening geven over de dienstverlening van Imazo.

Imazo doet haar werk zo goed mogelijk. Toch kan het gebeuren dat u daar niet (helemaal) tevreden over bent. Bijvoorbeeld over de manier waarop de begeleiding wordt uitgevoerd, over afspraken die niet worden nagekomen of over de houding van de zorgverlener.

Imazo streeft naar een sfeer waarin cliënten, hun relaties en familieleden, in openheid met de zorgverlener kunnen communiceren. Uw vragen, suggesties en klachten neemt Imazo altijd ter harte. Dat stelt Imazo in staat om haar dienstverlening aan u en anderen te verbeteren. Iedere klacht is voor Imazo een kans op verbetering.

Imazo maakt onderscheid tussen tips en claims.

Uw tip kunt u kwijt via imazoroosendaal@gmail.com

Voor klachten hanteert Imazo de volgende procedure:

Bespreek uw onvrede eerst met de zorgverlener. Deze zal hierover met u in gesprek gaan en in de meeste gevallen is de oplossing dan zo gevonden.

Wanneer u en de zorgverlener er samen niet uitkomen is er sprake van een klacht.

U heeft dan de mogelijkheid uw klacht te melden bij het Zorgkantoor of bij het Ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport, Afd. Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Uw zorgverlener zal, indien u niet zelf in staat ben, deze instanties te benaderen, u op weg helpen met adresgegevens. Ook staat onderaan dit document een voorbeeld van een klachtenbrief zoals u deze naar genoemde instanties kunt sturen.